Zadanie domowe – Język Polski Szkoła Branżowa klasy I – III z dnia 23.03.2020 Ośrodek szkolno-wychowawczy im. Piotra Janaszka
Najnowsze:
Branżowa Szkoła I stopnia kl. I L
Praca z tekstem: „Dobrani przez system: Związki i nowe technologie”, podręcznik „To się czyta! Klasa 1.”, str. 137. Zadania do wykonania:
- obejrzyj 4 odcinek 4 sezonu serialu „Czarne lustro” („Black Mirror”), tytuł odcinka to „Hang the DJ”
- napisz w zeszycie co jest głównym tematem odcinka serialu oraz na czym polega działanie systemu, do którego są podłączeni bohaterowie?
- przeczytaj fragment wywiadu z twórcą serialu „Czarne lustro” (podręcznik, str. 137). Napisz krótkie wypracowanie na temat „Jak twórca serialu – Charlie Brooker - ocenia stosunek współczesnych ludzi do nowych technologii? Czy zgadzasz się z jego opinią? Uzasadnij swoją wypowiedź.
Branżowa Szkoła I stopnia kl. II L
Praca z tekstem: „Szachinszach” (fragmenty) Ryszard Kapuściński, podręcznik „Zrozumieć świat. Klasa 2”, str. 120. Zadania do wykonania:
- na podstawie tekstu Ryszarda Kapuścińskiego napisz w zeszycie notatkę na temat „Brudna droga do bogactwa”, wykorzystaj następujące słownictwo: bezwzględność, chciwość, egoizm, niesprawiedliwość społeczna, żądza bogacenia się
- znajdź informacje na temat Ryszarda Kapuścińskiego, skorzystaj z internetu lub innych źródeł, sporządź w zeszycie rozszerzoną notkę biograficzną
Branżowa Szkoła I stopnia kl. III L
Praca z tekstem „Wspomnienie o Herbercie” (fragmenty) Zofia Głodowska, podręcznik „Zrozumieć świat. Klasa 3”, str. 124. Zadania do wykonania:
- wyszukaj w tekście (podkreśl i zapisz w zeszycie) słownictwo niezbędne do przygotowania charakterystyki poety
- na podstawie fragmentu wspomnienia przygotuj tekst, który mógłby stanowić część biografii Zbigniewa Herberta