Zadanie domowe – Język Polski Szkoła Podstawowa klasy IV – VII z dnia 23.03.2020 Ośrodek szkolno-wychowawczy im. Piotra Janaszka
Najnowsze:
Szkoła podstawowa kl. IV L „B”1
1.Praca z tekstem „Zachwyt Mary” (fragment książki „Tajemniczy ogród” Frances Hodgson Burnett), podręcznik „Kształcenie kulturowo – literackie. Język polski 4”, str. 246. Zadania do wykonania:
- obejrzyj ekranizację książki „Tajemniczy ogród” pod tym samym tytułem
-opisz swoimi słowami ogród przedstawiony we fragmencie „Zachwyt Mary”
-odpowiedz pisemnie na pytania: dlaczego Mary była zachwycona ogrodem? Jaki nastrój panuje w utworze?
2.Praca z tekstem „Przyroda naszym wspólnym domem”, podręcznik „Kształcenie kulturowo – literackie. Język polski 4”, str. 256. Zadania do wykonania:
-napisz w zeszycie jak oceniasz swoje najbliższe środowisko pod względem czystości? oraz jak dbasz o przyrodę w swoim otoczeniu?
-na podstawie tekstu „Przyroda naszym wspólnym domem” napisz co złego zrobiły Magda i Agnieszka?
Szkoła Podstawowa kl. V „ B”
1.„Jak sobie radzić z emocjami?”:
-opisz w zeszycie osobę, z którą lubisz przebywać, ponieważ zawsze jest spokojna i pogodna
-znajdź w czasopiśmie dla nastolatków artykuł na temat uczuć, przeczytaj go, a następnie zapisz w zeszycie jego streszczenie
-porozmawiaj z rodzicami o sposobach radzenia sobie ze złością, opracujcie wspólnie krótki artykuł na ten temat, swoją pracę zapisz w zeszycie
Szkoła Podstawowa kl. VI L „B”
1.Temat bloku: „Jak można poznawać nowe miejsca”. Zadania do wykonania:
-napisz w zeszycie skąd czerpiesz wiadomości o nieznanych ci miastach i krainach?
-opisz w zeszycie swoje ulubione miejsce w twojej miejscowości
-napisz w zeszycie list do rówieśnika z innego miasta, w którym zachęcisz go do odwiedzenia twojej miejscowości
-poszukaj informacji o zamku na Hradczanach, bazylice św. Piotra i wieży Eiffla, zapisz w zeszycie krótkie notatki na temat tych obiektów (możesz wkleić małe zdjęcia)
Szkoła Podstawowa kl. VII L „B”
1. Tekst „S@motność w sieci” Janusz Leon Wiśniewski, podręcznik „Podręcznik dla szkoły podstawowej. Język polski 7”, str. 189. Zadania do wykonania:
- jeśli masz możliwość obejrzyj film na podstawie powieści Janusza Leona Wiśniewskiego pod tym samym tytułem „S@motność w sieci”
- w przeczytanym fragmencie z podręcznika opatrz wskazane wyrazy przypisami (od 1 do 10), zapisz je w zeszycie i wyjaśnij ich znaczenie
- w tekście został opisany jeden ze sposobów korzystania z internetu, napisz w zeszycie, czym dla bohaterów jest mailowanie
- jak zdefiniujesz samotność? Czy znasz kogoś kto jest samotny? Wypisz w zeszycie cechy, które decydują o byciu samotnym
- na podstawie definicji internetu i przemyśleń na temat samotności wyjaśnij pisemnie tytuł książki Wiśniewskiego
2. „Czym jest cyberprzemoc?”, podręcznik „Podręcznik dla szkoły podstawowej. Język polski 7”, str. 194. Zadania do wykonania:
- zapisz w zeszycie działania, które można nazwać cyberprzemocą, wyjaśnij, dlaczego ofiarami cyberprzemocy często padają dzieci i młodzież
- opracuj kroki, jakie trzeba podjąć, gdybyś ty lub któryś z twoich kolegów/koleżanek padł ofiarą cyberprzemocy? Sformułuj i zapisz zasady postępowania
- napisz, co to znaczy „być bezpiecznym w sieci”, „bezpiecznie bawić się w sieci”
- poszukaj w internecie informacji o kampanii „Baw się w Sieci – BEZPIECZNIE”, sformułuj i zapisz w zeszycie cele kampanii
- przygotuj instruktaż bezpiecznego zachowania się w sieci – może to być plakat, prezentacja, projekt itp.